Kampagnen består af et informationsbrev, som alle danskere over 15 år modtager i løbet af september - enten via Digital Post eller som fysisk post, hvis man er fritaget for Digital Post.
Brevet udsendes i etaper i løbet af september. Kampagnen kører i perioden på plakater i bybilledet, annoncer i trykte medier, online og på sociale medier.
Kampagnen er en opfølgning på Nationalbankens udmelding sidste år om, at 1000-kronesedlen og ældre seddelserier bliver ugyldige efter 31. maj 2025, og at der kommer nye pengesedler i 2028-2029.
Kampagnen skal bidrage til at sikre, at borgerne bliver grundigt oplyst om, hvilke pengesedler, der bliver ugyldige, og hvad de skal gøre, hvis de har nogle af disse pengesedler. Vi lancerer kampagnen allerede nu for at sikre, at der er god tid til at bruge eller indsætte sedlerne.
Du kan læse brevet her.
Printvenlig information til borgere
Den printvenlige publikation kan fx printes og bruges, hvis du skal gennemgå sedlerne med medlemmer af familien, venner eller andre, som ikke har adgang til informationerne her på hjemmesiden.
Materialet er tilgængeligt på fire sprog: