Stillingsopslag orienterer om aktuelle ledige stillinger.

Product Manager til Nationalbankens kritiske forretningssystemer på centralbankområdet

Vær med til at sikre udvikling og professionel forvaltning af Nationalbankens mest kritiske forretningssystemer, der også udgør kernen i den finansielle infrastruktur i Danmark. Med din interesse for spændingsfeltet mellem IT og forretning samt din evne til at sikre et godt samspil på tværs af IT-leverandører og samarbejdspartnere i en alsidig hverdag, kan du blive guld værd for Danmark, for banken og for dine kollegaer. Ansøgningsfristen er 13. august 2024.


Deling

Du løser opgaver med et enestående formål

Nationalbanken er den eneste af sin slags. Her bidrager du til vitale systemer, der har essentiel betydning for din, min og hele Danmarks økonomi. Vores it understøtter helt centrale dele af den finansielle infrastruktur i Danmark, Nationalbankens kerneopgaver og en velkørende digital arbejdsplads.

Som Product Manager er du en del af afdelingen IT & Digitalisering. Vi er ca. 500 kolleger i hele banken, og godt 70 af os arbejder i IT & Digitalisering, hvor vi faciliterer og leder arbejdet med at binde strategi, forretning og teknologi endnu bedre sammen. Du kommer til at arbejde i sektionen Centralbank Services, der understøtter kernen af centralbankopgaverne, som bankernes bank, stabil kronekurs og statens gæld.

Dine primære opgaver omfatter:

  • I samarbejde med kolleger skal du være med at til sikre IT-forvaltningen af nogle af Nationalbankens mest kritiske systemer, der også udgør kernen i den finansielle infrastruktur i Danmark og understøtter vores afdeling Bank & Marked.
  • Det betyder bl.a., at du skal være med til at sikre stabile systemer, indgå i dialog med vores leverandører og forretningen i forbindelse med bl.a. opgraderinger, tekniske systemændringer og incidents. Du bliver også ansvarlig for strategi og årshjul for udvalgte systemer/produkter.
  • Sammen med teamet skal du være med at bygge videre på vores samarbejde med leverandører som bl.a. Bloomberg, London Stock Exchange Group, Nasdaq, ECB og Aeven om at sikre design, levering og drift.
  • Du arbejder tæt sammen med forretningen og evner at understøtte forretningens behov for stabile systemer og fremsynethed for systemudviklingen.
  • Du bliver en del af en alsidig hverdag og får muligheden for både at arbejde med udviklingsprojekter og den daglige forvaltning af de mest essentielle og kritiske systemer i Nationalbanken.

Du har de essentielle forudsætninger for at lykkes

Hos os indgår du i et outsourcing-setup. Vi bevæger os fra at gøre alt selv til i stedet at facilitere og lede arbejdet med at binde strategi, forretning og teknologi endnu bedre sammen. Det betyder, at vi alle må være åbne, nysgerrige og nytænkende.

Vi vil, at du både lykkes og trives i rollen som Product Manager. Derfor lægger vi vægt på, at du har følgende forudsætninger for at søge stillingen:

  • Du har stor interesse for samspillet mellem IT og forretning og har en videregående uddannelse inden for IT og/eller projektledelse. Du kan være nyuddannet eller have et par års erfaring efter endt uddannelse.
  • Du har teknisk forståelse og kan omsætte forretningsbehov til systemkrav. Vi arbejder bl.a. med systemer som Calypso, Swift, Kronos2 og Target Services samt forskellige handelsplatforme og systemer.
  • Du har stærke analytiske kompetencer, så du kan oparbejde en dyb forståelse for produktet/systemet dets omgivelser og afhængigheder til forretningsprocesser.
  • Du er god til at opbygge relationer og kan sikre samspil mellem leverandører, samarbejdspartnere og vores kolleger i forretningen, hvor du kommunikerer effektivt med både tekniske og ikke tekniske interessenter.
  • Du trives i en alsidig rolle, hvor du både kan få ansvar for egne projekter og fremdrift, men også indgå i et projektteam.

Du er guld værd i Nationalbanken

Vi står overfor en epokegørende tilkobling til en fælleseuropæisk infrastruktur. Vi samler vores it-services på færre systemer og rydder op for at forebygge legacy. Vi cybersikrer vores platforme, og vi bevæger os endnu tættere på forretningen. Flere af vores systemer er allerede i skyen, og vi er længere fremme end andre centralbanker. Men der er stadig meget at gøre – og du er med til at rykke Nationalbankens it-løsninger ind i fremtiden.

Arbejdstiden deler vi mellem åbne kontorer med udsigt til vandet på Langelinie Allé og op til to ugentlige distancearbejdsdage. Vi ønsker at sikre rammerne for en effektiv opgaveløsning, en stor sammenfølelse og en god balance mellem livet på og udenfor arbejdet. Samtidig lægger vi stor vægt på din læring og løbende udvikling af færdigheder. Alle nyuddannede bliver f.eks. en del af vores 2-årige Academy-program. Vi mener det, når vi siger, at din udvikling er i højsædet. Du er nemlig guld værd i Nationalbanken.

Hvorfor er det guld værd at søge jobbet?

Du bliver en del af et team, hvor vi arbejder på at sikre udvikling og en professionel forvaltning af Nationalbankens forretningssystemer inden for centralbankområdet. Vi arbejder både med den daglige forvaltning og store udviklingsprojekter, der skal fremtidssikre systemlandskabet og forretningen. Et vigtigt og enestående område for Nationalbanken og samfundet, hvor du kan være med til at gøre en forskel.

Hvad er særligt ved at være en del af netop jeres team?

I vores team har vi et tæt samarbejde med forretningen og et bredt spektrum af IT- leverandører. Vi bakker op om hinanden og byder ind med viden. Vi trives i en omskiftelig hverdag med en bred kontaktflade og synes det er sjovt at arbejde på et samfundsvigtigt område, hvor ansvar, omhyggelighed og blik for gode løsninger er en naturlig del af opgaverne.

Hvilke aktiviteter er værd at fremhæve i teamet?

Vi har et aktivt foreningsliv, hvor vi kan deltage i mange forskellige fritidsaktiviteter i Nationalbanken, bl.a. Bankbar og forskellige sportsaktiviteter som padle, løb, yoga og fodbold. Teamet har mange aktive i Nationalbankens idrætsforening og selve formanden for foreningen, så vi er godt opdaterede på den front, og alt hvad der sker i forhold til det sociale liv i banken.

Hvad er god ledelse ifølge nærmeste leder?

Vi tilbyder gode rammer, hvor du som medarbejder får stort ansvar og råderum, og hvor den enkelte har mandat til at træffe beslutninger. Der er stort fokus på faglig og personlig udvikling gennem mange forskellige opgaver. Resultaterne skaber vi sammen i teamet og bidrager med vores forskellige kompetencer.

Hvor skal jeg arbejde?

Nationalbankens bygning i Havnegade i København gennemgår en større og nødvendig renovering, der tager flere år. Derfor har Nationalbanken adresse på Langelinie Allé 47 i København, mens renoveringen står på.

Vil du vide mere?

Har du spørgsmål til jobbet, er du velkommen til at kontakte Leder af Centralbank- og Porteføljeforvaltning, Eva Wix Wagner på telefon 33636417 efter 5. august. Oplysninger om ansættelsesvilkår kan fås hos HR-partner Anita Ray på telefon 33636068 efter 6. august.

Ansøg nu

Vi har gjort det nemt for dig at søge stillingen. Du skal blot uploade dit CV eller din LinkedIn-profil. Derudover har du mulighed for at skrive en kort motivation i et tekstfelt, når du ansøger. Ansøgningsfristen er 13. august 2024. Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan fremvise straffeattest.

Processen herfra