Stillingsopslag orienterer om aktuelle ledige stillinger.

Projekt­controller med erfaring fra økonomi­styring af byggeri­projekt

Er du detaljeorienteret og struktureret? Har du analytisk sans og interesse for økonomisk styring? Så er du måske vores nye projektcontroller! Vær en del af teamet når Nationalbankens hovedsæde i Havnegade skal renoveres og restaureres. Nationalbanken har etableret en projektorganisation, som varetager bygherrerollen af en af de største og mest interessante restaureringsopgaver i nyere tid. Vi har brug for en analytisk- og kommunikativt stærk projektcontroller. Med din evne til at bevare overblikket og samtidig have øje for detaljerne i projektets økonomi, så kan du blive guld værd for Danmark, for banken og for dine kolleger. Ansøgningsfristen er 6. marts 2025.


Deling

Du løser opgaver med et enestående formål

Nationalbanken er den eneste af sin slags. Vi er samfundets bank, statens uafhængige rådgiver og landets vågne øjne på økonomien. Stabile priser, sikre betalinger og finansiel stabilitet kommer ikke af sig selv, og som medarbejder i Nationalbanken spiller du en central rolle i at sikre Danmark en robust økonomi.

Som projektcontroller er du en del af en bygherreprojektorganisation, som har fået ansvaret for ledelse, styring og koordinering af restaurerings- og renoveringsprojektet , hvor vi pt. er 14 medarbejdere som er tilknyttet projektet med specialer inden for projekt- og procesledelse, byggeledelse, udbuds- og entreprisejura, økonomi- og risikostyring, kommunikation og IKT.
Projektet har et budget på ca. 3 mia. kr. og forventes af være færdigt med udgangen af 2030.
Du vil indgå i et team på i alt 5 medarbejdere som i tæt samarbejde bidrager til projektets overordnede styring, afrapportering og administration. Du vil arbejde tæt sammen med bankens Senior Financial Business Partner.

Dine primære opgaver omfatter:

  • Udarbejde budgetopfølgninger og løbende tilpasse den økonomiske planlægning til den aktuelle viden om projektets status og fremdrift i tæt dialog med projektdirektør, projektchefer og ekstern byggeledelse
  • Løbende controlling af realiserede omkostninger
  • Understøtte og rådgive projektorganisationen med budgetlægning og regnskabsopfølgning
  • Opdatering af cash flows i forbindelse med budgetopdateringer samt årlig indekseringsregulering
  • Dataindsamling, behandling og præsentation til brug for afrapportering til styregruppe på økonomi og risiko mm.
  • Løbende modelarbejde i Power-Bi og Excel

Du har de essentielle forudsætninger for at lykkes

I Nationalbanken er vi imødekommende. Vi har fokus på anerkendelse, god ledelse og evnen til at bringe dine og vores forskelligheder i samspil, så du oplever frihed i opgaveløsningen og sparring til at afklare rammer, træffe meningsfulde valg og gøre dig mest mulig handledygtig.

Vi vil, at du både lykkes og trives i rollen som projektcontroller. Derfor lægger vi vægt på, at du har følgende forudsætninger for at søge stillingen:

  • Har en relevant uddannelsesmæssig baggrund(f.eks. cand.oecon., cand.merc., HD(R) eller lignende)
  • Har min. 5 års erhvervserfaring fra en lignende rolle, gerne inden for byggeri eller anlægsprojekteret
  • Arbejder systematisk og kan bevare overblikket over flere opgaver og under mange deadlines
  • Er detaljeorienteret og har en høj grad af nøjagtighed i dit arbejde.
  • Er opsøgende og finder løsninger sammen med andre forskellige samarbejdspartnere og mange typer af opgaver
  • Er nysgerrig og ser potentiale i at være en del af udviklingsprocesser sammen med andre

Du er guld værd i Nationalbanken

Der er kun én Nationalbanken. Vores opgaver er at sikre betalinger, føre fastkurspolitik og levere analyser, viden og anbefalinger til gavn for landets økonomi. Dit arbejde og vores vitale systemer har essentiel betydning for det finansielle og politiske Danmark, og for landets internationale relationer.

Vi ønsker at sikre rammerne for en effektiv opgaveløsning, en stor sammenfølelse og en god balance mellem livet på og uden for arbejdet. Vi arbejder som udgangspunkt fra bankens lokationer, men du har også mulighed for at planlægge din hverdag under fleksible former, herunder aftale en ugentlig hjemmearbejdsdag, hvis rolle og opgaver tillader det. Samtidig lægger vi stor vægt på din læring og løbende udvikling af færdigheder. Vi mener det, når vi siger, at din udvikling er i højsædet. Du er nemlig guld værd i Nationalbanken.

Hvorfor er det guld værd at søge jobbet?
Det er guld værd at søge dette job, for med din ansættelse er du med til at bringe projektet økonomisk sikkert i mål.

Hvad er særligt ved at være en del af netop jeres team?
Vi bestræber os på at være en stærk samarbejdspartner både internt og eksternt. Stemningen er god ligesom omgangstonen er uformel. Vi hjælper hinanden med at opbygge erfaring og relationer og arbejder sammen på kryds og tværs. Vi har fokus på at være et team, hvor alle tager ansvar for det fælles projekt.

Hvordan understøtter vi din udvikling?
I jobbet vil være gode udviklingsmuligheder både fagligt og personligt. I sektionen gennemfører vi pt. et fælles udviklingsforløb, hvor vi sammen opbygger kompetencer inden for bl.a. samarbejde internt og eksternt, forhandlingsteknik, interessenthåndtering, konflikthåndtering.

Hvad er god ledelse ifølge nærmeste leder?
God ledelse handler om at skabe trygge rammer, hvor faglig og personlig udvikling prioriteres. Ledelsesstilen er baseret på tillid og åbenhed og hvor du som medarbejder får et stort ansvar og råderum med højt til loftet.

Hvor skal jeg arbejde?
Nationalbankens bygning i Havnegade i København gennemgår en større og nødvendig renovering, der tager flere år. Derfor har Nationalbanken adresse på Langelinie Allé 47 i København, mens renoveringen står på.

Vil du vide mere?

Har du spørgsmål til jobbet, er du velkommen til at kontakte kontakte projektdirektør Ann-Pia Puggaard eller Senior Financial Business Partner Lene Falland. Oplysninger om ansættelsesvilkår kan fås hos HR-partner Anita Ray.

Ansøg nu

Vi har gjort det nemt for dig at søge stillingen. Du skal blot uploade dit CV eller din LinkedIn-profil, men skriv gerne et par linjer om, hvorfor du søger jobbet i et tekstfelt. Vi vil gerne sikre en fair rekrutteringsproces, og derfor beder vi dig om at undlade personlige oplysninger som fx billede og oplysning om din alder. Ansøgningsfristen er 6. marts 2025.

Processen herfra